Piet LambregtsIk ben Piet Lambregts, geboren te Utrecht in 1965. Sinds 1994 getrouwd met Mary, en twee dochters voortgebracht, Paula (1995) en Dorien (1997). Na een opleiding als geoloog aan de Universiteit van Utrecht ben ik bij Shell in de internationale dienst beland, bij de afdeling exploratie. Wij zoeken (exploreren!) naar nieuwe olie- en gasvelden over de hele wereld. Ik ben vrijwel direct uitgezonden en heb vanaf 1990 gewoond in Oman, Noorwegen, Maleisië en, sinds 2005, in Cairo, Egypte.Aan deze omzwervingen hebben wij een vakantiehuis overgehouden in Bourg d’Oisans, aan de voet van Alpe d’Huez, wat dan ook oprecht mijn thuisberg genoemd kan worden. Het ziet er helaas naar uit dat ons avontuur ten einde is, in de loop van 2010 zullen wij naar Nederland teruggeplaatst worden, en zal ik een functie in het hoofdkantoor krijgen. Ik heb altijd fanatiek gesport, oorspronkelijk als voetballer. Tijdens de studie is de eerste racefiets gekomen, en uiteindelijk heeft de fiets de bal overgenomen, mede geholpen door een aantal blessures (dit is uiteraard een bekend verhaal voor vele 40+ voetballers). In de loop der jaren fanatiek aan mini-triatlons en jungle runs gedaan, en ook een aantal illustere fietstochten volbracht, waaronder Lysebotn-Bryne, The Battle of Borneo en tweemaal de Marmotte. Momenteel in Cairo gaan we ieder weekend met een groepje op de MTB de wadi in, de racefiets is veel te gevaarlijk. Passief sporten is ook altijd een van mijn hobby’s geweest, van jongs af aan heb ik fanatiek de koers gevolgd op televisie, tot ergernis van (vooral) mijn zusjes. Mijn vrouw en dochters zijn langzaam geïndoctrineerd en weten inmiddels niet beter. Sinds de opkomst van het Internet zijn wielerspelletjes erbij gekomen, van Directeur Sportief, tot Ferry de Groot’s Tour Champion en vele andere. Surfend naar nieuwe uitdagingen ben ik bij Gigabike terecht gekomen, en heb in 2009 voor het eerst meegedaan. De Cycling Quotient site kende ik al veel langer, maar had geen idee dat dit uit dit spel geboren was. Uiteraard ben ik voor de eindoverwinning gegaan, maar na een voortvarende start uiteindelijk net binnen de eerste 200 geëindigd. Het niet selecteren van Philippe Gilbert in de laatste periode heeft zeker niet geholpen. Een verbetering van deze prestatie in 2010 moet mogelijk zijn! Ik onderhoud ook een familie homepage en een recent gestarte blog (beide in het engels): www.lambregts-design.com en lambregtsfamily.blogspot.com. ... |
Badges : |
De prestaties in een notendop...
|
|
Jaar | Eindranking | Zeges | Wereldbeker | Giro | Tour | Vuelta | Kl. Rondes | Kl. Grut | WK weg | WK tijd |
2009 | 193e | - | 187 | 200 | 274 | 232 | 169 | 134 | 319 | 203 |
2010 | 292e | - | 357 | 338 | 223 | 320 | 189 | 369 | 329 | 234 |
2011 | 134e | - | 8 | 224 | 149 | 358 | 265 | 27 | 407 | 253 |
2012 | 254e | 2 | 306 | 372 | 361 | 211 | 287 | 114 | 55 | 72 |
2013 | 261e | 2 | 216 | 263 | 327 | 383 | 310 | 113 | 159 | 65 |
2014 | 377e | 2 | 466 | 106 | 341 | 309 | 307 | 275 | 349 | 315 |
2015 | 179e | - | 173 | 165 | 206 | 346 | 235 | 89 | 273 | 303 |
2016 | 218e | - | 239 | 456 | 91 | 132 | 200 | 222 | 408 | 454 |
2017 | 205e | - | 134 | 411 | 336 | 348 | 232 | 44 | 299 | 57 |
2018 | 380e | - | 352 | 360 | 296 | 420 | 328 | 364 | 429 | 164 |
Jaar |
Palmares ( 6 ) : |
Andere belangrijke uitslagen : |
Leiderstruien : |
2009 |
7e Amstel Goldrace |
1 dag leider Parijs-Nice | |
2010 |
6e NK Nederland |
||
2011 | 11e Ronde van Vlaanderen |
||
2012 |
NK Nederland 4e rit Ronde van Beijing : Yan Qing - Chang Ping |
6e WK Ploegentijdrit Valkenburg 7e eindstand Eneco Tour |
|
2013 |
NK Nederland 2e rit Dauphiné Libéré : Chatel - Oyonnax |
2 dagen leider Dauphiné Libéré | |
2014 |
5e rit Polen : Zakopane - Strbskie Pleso 6e rit Polen : Bukowina Tatrzanska |
Eindwinnaar Tour de Pologne (3e eindstand) |
2 dagen leider Tour de Pologne |
2015 |
|
3e Tre Valli Varesine 16e eindstand Tirreno - Adriatico |
|
2016 |
|
18e Ronde van Vlaanderen |
|
2017 |
|
9e Brabantse Pijl 9e WK ploegentijdrit in Bergen |
|
2018 |
|
7e Nationaal Kampioenschap Nederland |
Laatst gewijzigd op 12/02/2019 - Opmerkingen en suggesties kan je mailen naar gigabike@advalvas.be
Gigabike, jaargang 20 - Copyright: Peter Samoy & Mark Vanderwegen